torsdag, januar 06, 2005

Juni - Desember

Sommeren var våt og kald. Den er best å la være å nevne, med unntak av ferieturen jeg gjorde. Jeg og Jon pakket bilen (hans bil) og fylte den opp med engangsgriller, to stoler, et telt, soveposer, to puter og klær for en uke. For 2000 kroner skulle vi vest til Rjukan, sør til Kristiansand, øst til Tønsberg og nord til Eidsvoll. En skikkelig rundtur med andre ord. Underveis var vi i dyreparken, et badeland, et steinmuseum, sølvgruvene, utallige kiosker og campingplasser. Vi klarte budsjettet (med unntak av en parkeringsbot), og har et godt minne fra sommeren '04 likevel...

Med høsten kom flyttelasset, som så ofte før (jeg flyttet fire ganger i løpet av mine fem år i sogndal). I Bergen ventet Lost Weekend festival og varm høst med mye bading. Det var flotte uker, toppet av barnedåp den 15. august for Hannah, min niese. Det er rart, jeg har blitt en mye stoltere onkel enn jeg trodde jeg skulle bli...
Ellers, som den som har lest blogg her ellers har observert; det har regnet mye i Bergen. Det regner alltid mye i Bergen, men denne høsten har det visst vært verre enn vanlig. Onde tunger vil ha det til at det hele begynte når jeg flyttet hit, og kanskje er det noe i det? Men regnet har det iallefall gjort uavbrutt. Helt siden september.

For å gjøre en lang historie svært kort: fin klasse, nye venner og venninner, tre eksamener, C, A og C. Skolemessig oppsummert; storfornøyd! Det er godt å se at det man arbeider for faktisk betaler seg in the end. Det gir meg følelsen av å ha lykkes med noe, å ha tatt et riktig valg.
Så livet i Bergen har behandlet meg ganske bra. Men jeg begynner å bli lei av å bo i bofellesskap, jeg er lei av å gå oppå andre hele tiden, jeg er lei av å måtte ta hensyn til andre enn meg selv. Kanskje høres det egoistisk ut, men det er et skritt mot det å bli voksen (har jeg latt meg fortelle). Jeg drømmer om min egen stue, mitt eget bad, mitt eget kjøkken, og selvfølgelig mitt eget enorme stereoanlegg.... *sikle*

Ingen kommentarer: