torsdag, oktober 05, 2006

Har du pistol?

Jeg og Jon var på Rema 1000 på Råholt i dag, for å se etter plasttallerkener og slikt. Det gikk forsåvidt fint, men når vi kom ut så vi en dame som sto og så mistenksomt på bilen til Jon. Den første tanken som meldte seg var naturligvis; "nå har hun bulket til bilen". Men, det skulle vise seg å være noe helt annet. Samtalen gikk omtrent som følger:

-Unnskyld, er dere fra United States?
-Eh, nei... Vi er ikke det.
-Har dere pistoler?
-Nei, det har vi ikke...
-Å kjøre slik bil er farlig! (hun peker på navnet på bilen - den heter Space Star)

Etter dette førsøkte jeg meg med et "javel, hvorfor det?", hvorpå hun ikke sa et ord, satte seg i sin egen bil og reiste.

Det hele minner meg om dette, og jeg undres på hvor dette mennesket har rømt fra. Og jeg lurer også på hva hun kan ha tenkt på. Jeg mener, Mitsubishi Space Star er en av de aller vanligste bilene på Øvre Romerike (særlig siden hjemmetjenesten kjørte slike før) , og hva som skulle gjøre den ekstra farlig er "beyond me", som det heter der jeg og Jon tydeligvis kommer fra. Som Jon sa det: hvis vi hadde kjørt en diger Chevrolet Suburban med sota ruter og digre 20-tommer rims av gull, vært digre negre kledd opp i XXL Fubu-klær og kommet brølende "YO YO YO YO!!!", da kunne jeg skjønt det. Men to bleikfeite eidsvollinger i en liten fis av en mitsu?

It's like, I just don't get it, man. Yo.

1 kommentar:

Jon Høgberg Baraas sa...

Hehehe. Som om jeg skulle sagt det selv. Noe jeg jo også gjorde. Men det setter jo farge på tilværelsen da.
And I`m out like a biatch in tha cold, niggah!