mandag, mai 01, 2006

Hurra for 1. mai!

Gikk hjemmefra 1730, kom ned på holdeplassen 1735, ventet å nå bussen ca 1740. Sto der til klokka ble kvart på, sto der videre til den ble fem på før 80 bussen kom. Gikk inn, spurte om det ikke skulle komme en 71 buss snart, nja jo, den skulle gå fra Åsane terminal ti over seks. Ok, da tok jeg 80'en til byen, og håpet at 70'en i det minste kanskje skulle gå litt før. Når vi kom til Skolten (danskebåtkaia) bestemte bussjåføren (som nesten ikke kunne snakke) seg for å plukke med de sikkert 50 pensjonistene som tydeligvis nettopp var kommet hjem. De brukte selvfølgelig en og en halv evighet på å komme seg på bussen, slik at vi sto der i hvertfall fem minutt. Endelig i byen så viser det seg at ingen 71 eller 70 har tenkt seg til Laksevåg med det første, i følge plakatene i alle fall. Så jeg setter min lit til hva sjåføren sa, at det ville være en her omtrent halv sju. Sto der i iskald vind, etter å ha trøstet meg med et pizzastykke fra 7-11, og klokka ble halv og ti over halv. Kvart på sju fikk jeg absolutt nok, og gikk til torget for å ta første 6'er hjem. Den kom 1855, i tide utrolig nok. Måtte løse ny billett, siden overgangsreglene på bussene her er sånn at man ikke kan reise tilbake på samme billett.

Greit nok at det er 1. mai, men alle de andre bussene gikk jo. Så faktisk fire 80'er, deriblant den jeg satt på selv. Men ikke et spor av hverken 70 eller 71. Så her er jeg, tilbake der jeg startet for nesten to timer siden, og det eneste jeg har oppnådd er å være litt i byen og vente på en buss som aldri kom.

Du verden så glad jeg er i Gaia akkurat nå.

Ingen kommentarer: