fredag, november 04, 2005

Dagens frust

Jeg vil bare si ifra til verden om at jeg ikke liker VG-bloggene. Det virker som de er der bare for at VG skal kunne reklamere enda litt mer for seg selv, siden enkeltblogger blir trekt fram på forsiden hver dag. Dette er corporate-blogging, godt blandet med brand-imaging (også kalt merkevarebygging). To flotte uttrykk som kanskje Leif-Ole kan forklare.

De som blir trukket fram får selvfølgelig mange lesere, men den eneste grunnen til at det er slik er at tilbyderen (altså VG) vil virke litt mer interessant. Den dagen VG finner ut at bølgen er på vei nedover igjen vil denne "viktige" saken forsvinne fra forsiden, og vg-bloggen er like kjip som alle andre. Faktisk enda litt kjipere, siden jeg ikke liker layouten heller. "Dette skriver jeg om"? Hvafforno??

2 kommentarer:

Jon Høgberg Baraas sa...

Sant sant. Men det hadde vært hyggelig med alle leserne, da. Får tro de kommer hit med tiden. Jeg skriver iallfall så det spruter om dagen. Så får de som har lyst, lese det.

Anonym sa...

Liker bloggen din kjempegodt. Flott skrevet og mye bra og fengende stoff.
Hilsen Ma (Vg blogger)