tirsdag, desember 13, 2005

MM

To store jubileer her på Lost Songs i vinter er nå passert. Besøkende nummer 2000 tikket nemlig inn for to treff siden, og den ellevte desember kunne vi/jeg feire et beskjedent ett-års jubileum. Lost Songs, eller bloggen tidligere kjent som Speakin' Out eller The Book Of Right-On's (den har vært kalt litt av hvert denne bloggen), ble startet opp under eksamenslesingen til mitt siste skoleår i fjor. Tanken var til å begynne med bare å finne ut hva dette blogg-fenomenet gikk i, etter å ha lest en blogg på det Akademiske Kvarter sine hjemmesider. Siden jeg liker godt å skrive tenkte jeg snart at dette kunne være noe for meg. Et forum å flåse og fjase litt i. Kanskje med en seriøs kommentar innimellom. Og slik har det jammen meg blitt også.

Det har vært lange poster og korte poster, håpløse poster og (forhåpentligvis) interressante poster, glade poster og halvtriste poster. Noen bilder og klipp har det også blitt plass til, samtidig som jeg har utvidet med to(!) andre sideblogger. Begge disse hviler for øyeblikket, i påvente av inspirasjon og nye bilder. Jeg har ikke akkurat vært veldig aktiv med kameraet mitt i det siste, men noen julebilder kommer nok etterhvert. Perioder med stillhet har det forsåvidt vært på Lost Songs også, men helt i dvale har den da heller ikke gått.

Det har vært mye jeg ikke har fortalt noe særlig om i høst, og i særdeleshet gjelder det vikarjobbingen min, men la meg bare kort si at det går greit. Jeg vet nå at jeg kan være lærer. Om jeg vil være lærer får vi ta senere. Jeg tjener i det minste penger, og det kommer godt med nå i juletidene. Jeg tok unna mesteparten av min lille julehandel i dag, så nå mangler jeg bare én gave etter å ha kjøpt til Hannah, Anne Maren og Arne Olaf, Pappa og Renate, og Roald. Så det blir nok jul i år også.

Så, uten å trekke det lengre ut; jeg håper jeg klarer å rote sammen enda et år med Lost Songs.

"Not because they are easy, but because they are hard."
- John F. Kennedy

2 kommentarer:

Jon Høgberg Baraas sa...

Min blogg fyller år på fredag. Titt innom for en liten feiring da.
Ellers vil jeg si at jeg gleder meg over alle de tapte sangene, og jeg håper det kommer mange flere.

"It is not what you are like, it is what you like that is important." - Rob fleming

Frøken Fryd sa...

Gratulerer :-)

Gleder meg til å følge bloggen din i ett år til!